Saturday 5 February 2011

Airbag-sensormatje Stilo

Het merendeel van de stilo-rijders krijgt regelmatig airbag failure meldingen. Ze kunnen afkomstig zijn van de stekkerverbindingen onder de passagiersstoel alsook van het airbag-gewichtssensormatje in de zitting zelf. Bij mijn Stilo was het laatste het euvel.


Na het wegknippen van de stekkers en doorsolderen van de draden (beschermen met krimpkous) bleef de foutmelding komen als er iemand op de passagiers ging zitten.


Ik heb de passagiersstoel losgemaakt (4 imbusbouten in de rails), de lade onder de stoel verwijderd (4 schroefjes) en dan kan je eenvoudig de spandraad van het bekleding onder de zitting loshalen en de bekleding er af halen.
Het airbagmatje was los iets verschoven en geeft bij kreuken de irritante storingen op je boardcomputer: Airbag-failure ... Stop Engine ...

Ik heb het hele matje met dubbelzijdig tapijttape weer vlak op het gele foam van de zitting geplakt en daarover een op maat geknipt stukje tapijt getaped om de druk meer te verdelen.
De bekleding paste er weer netjes overheen, deze weer vastgemaakt, stoel weer in de auto, bedrading weer aangesloten en klaar! Na een paar weken toch weer storing af en toe, nadat ik met een knie in de stoel de auto poetste ... volgens de Fiatgarage kan je nog beter met een broodmes het schuim opensnijden en daar het matje tussen doen .... goed idee, ga ik binnenkort doen.

link: Gruppo Sportivo Stilo forum

No comments:

Post a Comment